Strona główna » Serwis » Diagnostyka Komputerowa

Diagnostyka Komputerowa

Czynności naprawcze obejmują odczyt błędów elektroniki, kasowanie błędów i inspekcji serwisowej, naprawy układów ABS, poduszek powietrznych i instalacji elektrycznych, naprawy elektrycznych szyb, centralnych zamków, instalacji alarmowych i mechanizmów wycieraczek, naprawy alternatorów, rozruszników, wentylatorów i nadmuchów klimatyzacji, wymianę cewek zapłonowych, kopułek, przekaźników, przełączników i przewodów, wymianę czujników temperatury, termostatów, czujników obrotów wałka rozrządów i wału korbowego i innych, naprawy układów sterowania silników benzynowych i dieslowskich i filtrów cząstek stałych, regenerację przepustnic, montaż alarmów, czujników parkingowych, blokad skrzyni biegów i haków holowniczych.

Naprawy elektromechaniczne wymuszone zostały przez bardzo szerokie zastosowanie układów elektronicznych w naszych samochodach. W wielu przypadkach nowe rozwiązania poprawiają komfort użytkowania, z drugiej zaś strony z racji swojej awaryjności przysparzają nam wielu problemów. Tak wiele funkcji pojazdu jest sterowanych elektronicznie, że łatwo tu o awarie która unieruchomi auto. Dlatego też, dobrze jest spoglądać na deskę rozdzielczą i kontrolować na bieżąco komunikaty uprzedzające o awariach. Wielokrotnie Klienci zwracają się do nas z zapytaniem co określa świecący się komunikat i czy może być z tym związane niebezpieczeństwo większej awarii. Zawsze w takiej sytuacji zapraszamy do serwisu, gdyż powodów usterek może być olbrzymia ilość i tylko w warunkach serwisowych można je naprawić. Na co dzień umawiamy Klientów którzy chcą podpiąć auto pod komputer, co oczywiście jest słuszne, jednak często Klienci są przekonani że odczytane błędy elektroniki wystarczą już aby naprawić auto. Czasami gdy trafi się błąd sporadyczny da się go skasować, lecz w większości przypadków auto wymaga szerszego diagnozowania i naprawy elektromechanicznej. Diagnostyka układów elektromechanicznych wymaga dużej wiedzy i zaawansowanego technicznie sprzętu, a przeświadczenie Klientów że komputer stosowany w serwisie zlokalizuje od razu punkt uszkodzenia wiązki, lub uszkodzony element jest mylne, gdyż komputer serwisowy pokazuje jedynie podzespoły, które należy diagnozować.

Testery diagnostyczne pomimo zaawansowania technicznego nie są w stanie wyręczyć diagnosty, który musi zrobić często wiele dodatkowych pomiarów także w czasie jazdy aby rozwiązać problem: pomiary wartości elektrycznych, weryfikację instalacji elektrycznych, sprawdzenie drożności instalacji elektrycznych, pomiary szczelności układów, oraz pomiary ciśnień i podciśnień.

Przed wykonaniem napraw elektromechanicznych połączonych z wymianą części, warto wykonać pełną diagnostyką, która kosztuje trochę więcej, ale daje pewność trafnych decyzji, w odróżnieniu od warsztatów wymieniających metodą na chybił trafił, narażając Klienta na większe koszta.

Jeśli zaskoczy Państwa nagły defekt podzespołów elektromechanicznych jesteśmy do dyspozycji w każdej chwili zapraszamy.